Co dělat, když chci zdravou snídani

„Snídaně je základ“, – slýchávali jsme a slýcháváme dodnes od našich maminek. Mají pravdu nebo je to jenom uměle vytvořená fáma?

Jak to tedy doopravdy je?

Začátek dne zdravým jídlem může pomoci doplnit hladinu cukru v krvi, kterou tělo potřebuje ke správné činnosti svalů a mozku. Důležitý je výběr správného typu snídaně. Příliš mnoho lidí spoléhá na jednoduché sacharidy, ale obyčejný bílý rohlík nebo kobliha vás dlouho nezasytí, ač si to myslíte.

Dopřejte tělu výživné látky

Snídaně bohatá na vlákninu a bílkoviny vás dlouho zásobuje energií, kterou potřebujete. Výzkum také ukázal, že pokud vynecháte snídani, dojde k nadměrné spotřebě kalorií během dne. Na snídani nepotřebujete nic obrovského, jde hlavně o kvalitu – tím se rozumí potraviny poskytující živiny. Jíst správně vyváženou stravu vám pomůže získat kalorie a živiny, které potřebujete k dostatku energie pro své každodenní činnosti, včetně pravidelného cvičení.

Nejlepší potraviny ke snídani

Snídaně je důležitá pro zachování vyváženosti stravy. Podívejte se na čtyři důležité suroviny pro ranní nastartování.

Ořechy – ořechy jsou vynikajícími zdroji rostlinných bílkovin obsahujících tuky napomáhající i lepší funkci vašeho srdce. Některé z nich mají vysoký obsah omega-3 mastných kyselin.

Vejce – vajíčka jsou vynikajícím zdrojem kompletních proteinů, což znamená, že obsahují všechny esenciální aminokyseliny, které vaše tělo potřebuje každý den. Chcete-li snížit příjem kalorií a cholesterolu, zvolte místo celého vejce pouze bílek.

Tofu – tofu je rostlinný produkt neobsahující cholesterol a nasycené tuky

Mléko a jogurt – nízkotučné mléko a jogurt jsou vhodné pokrmy ke snídani, jelikož obsahují velké množství bílkovin. Mléko poskytuje asi 8 gramů bílkovin na šálek. Sójové mléko je rostlinnou alternativou kravského mléka a obsahuje přibližně stejné množství bílkovin. Některé druhy jogurtů, obzvláště řecký jogurt, obsahují až 16 gramů bílkovin na kelímek. Dle chuti můžete kombinovat sójové mléko, jogurt, ovoce a mandlové máslo.

Nemáte čas na vymýšlení receptů? Využijte online receptů a nechte se inspirovat webovou stránkou o vaření https://www.nejrecept.cz/, kde naleznete inspiraci na skvělé a zdravé recepty.