Jak si vybrat ideální franšízu

Rozhodli jste se vrhnout se do světa byznysu? Patříte k lidem, kteří chtějí udělat díru ve světě podnikání? Možná však nemáte svůj vlastní nápad, který by vás do světa podnikání doslova vystřelil. Nemusíte však v takové situaci zoufat. Existuje možnost, jak se do byznysu dostat. Stačí si vybrat ideální franšízu. Co to zkusit třeba s franšízou Extéria Market?

Franchising neboli také franšízové podnikání je v České republice poměrně oblíbené. Dá se to pochopit, vždyť je to způsob, jak se svést na vlně popularity mnohých známých značek. Mnozí odborníci považují franchising za nástup do už rozjetého vlaku. A ono to tak opravdu je. Člověk si vybere franšízu, koupí si licenční smlouvu a poté si otvírá pobočku pod značkou, kterou lidé znají, která má udělanou skvělou reklamu a která má už nějakou historii. Sází se prakticky na jistotu a snižuje se tímto krokem pravděpodobnost krachu společnosti, který je běžný u začínajících podniků v prvních pěti letech.

Jenže franšízové podnikání není tak jednoduché, jak se možná na první pohled jeví. Nejdůležitějším a zároveň tím nejtěžším krokem je výběr franšízy. Jenže jak si vybrat tu správnou?

Hlavně musí být člověku blízká

Pokud se člověk pustí do podnikání s franšízou, která mu není zrovna sympatická a která mu jinými slovy není blízká, nemůže s ní nikdy uspět. Mnozí lidé dělají tu chybu, že se dívají především na peníze. Dívají se na rychlost navrácení investice, dívají se na velikost franšízy a už z počátku podnikání počítají miliony. Jenže to je vše předčasné. V prvním kroku se nesmíte dívat na peníze, musíte se dívat naopak na náplň podnikání.

Ne nadarmo se říká, že pokud vás něco nebaví, nikdy v tom nemůžete uspět. Jenom pokud vás něco opravdu baví, pokud se o něco zajímáte, pokud vás to naplňuje, uspějete velice brzy a peníze přijdou samy jako bonus. Tímto pravidlem se řiďte i při výběru franšízy.

Zajímejte se o historii franšízy

Velký pozor si však dejte na franšízy, které nemají zrovna úspěšnou historii. Pokud nějaký podnik už několik dlouhých let doslova přežívá, měli byste od něj dát ruce pryč. V žádném případě podnik nezachraňujte, nemusela by se vám investice vrátit.